Människodemokraterna..

 
Jag tillhör en av de där naiva och rätt korkade människorna som tror på mänskligheten. Jag är också så dum att jag försöker tillämpa kärlek i min vardag... för att lösa för mig, smärtsamma problem. Jag rekommenderar dessutom detta euforiska tillstånd till bittra och arga människor..Jag vägrar att hata. Men visst jag försöker ju också med realistiska ögon se till hur just min vardag flyter på smärtfritt förbi många hinder. ( bör tilläggas att jag har två jobb och arbetar för min tillvaro) Dvs jag bor i ett område där även om .. våra ungdomar dealar droger, grannarna skriker hatiskt för att en katt i området attackerar barn,  busskurererna är demolerade varje helg o de flesta ( farligt antagande)  härute tror att alla våra invandrare är potentiella våldäktsmän...  snittpriset på ett boende här , ligger på från 3 miljoner mot 35.. och den där 3 miljonaren kan vara min lägenhet just nu utan köksluckor. För jag bor nära havet. Marknadspriserna har gått bananas. Men vad jag vill säga är att det brinner inte så många bilar här eller kastas så mkt sten.. Så det är säkert lätt för mig att tillämpa kärlek. I debatten " du är inte välkommen här".. dvs den som nu blossade upp genom media hamnar åter Sverigedemokraterna i fokus. Media måste älska när de kastar sig ut på twitter och skapar kaos. Själva undermeningen i detta som sagts mellan två politiker.. bevisar egentligen bara vad politik går ut på. Dvs smutskastning. Men det som skrämmer skiten ur mig är den " vanliga människans " kommentarer i flödena under dessa nyheter... Vilka är nI ????? 
 
Faktum är att jag försöker med all min kraft lyssna till de problem som våra politiker belyser, och se dem ur mina ögon. Alla får älska Sverige allt de vill. Våra tradtioner och värderingar ser jag inga somhelst problem i att vilja behålla. Och jag förstår en del av vad poltiker säger.. och håller med på vissa få punkter.. Men jag undrar ibland varför vårt lilla pytte jantefjanteland Sverige inte skulle drabbas av problem.. som hela Europa haft hur länge som helst. Partier om de ens har vettiga åsikter någonstans försvinner rätt ner i ett stort hål av osäkra, rädda, hatiska människor som inte vet vilket ben de skall stå på , men som älskar att hata på sociala medier.  
 
Vad fan... kanske ett parti som heter människodemokraterna är på sin plats?. Där dumma människor blir ett problem att bekämpa. Där orättvisor belyses med värdighet. Och varifrån du kommer inte har en jäkla betydelse. Där dumma människor blir utvisade. Och bestraffade. 
Och där samtliga politiker innan sin plats har granskats med hårda moraliska värderingar. Dvs har ett som Reinfelt sa har ett öppet hjärta... men kanske borde tillagts en fungerande hjärna? Eller som inte är EGO, eller som inte tror sig vara förmer än andra. De som inte nyttjar systemet och leker politiker... De som faktiskt tror på människan, alla människor.. ..För inte fan kan kärlek lösa allt. Men troligen mer än vad hat gör allafall.. 
 
Ps. Det är vuxna människor som kommenterat nedan, inga personer jag känner, därav är namnen överstrukna...