Filter mot hat...

Finner det svårt att förstå hur öppna forum/sidor på nätet inte kan vara blockade för hatiska kommentarer. Borde väl finnas ngn teknisk funktion som låser sidan från att skriva kränkningar. Och OM Inte så får banne mig webbansvariga jobba hårdare på att inte låta det slinka igenom. Sett hur inlägg försvinner på facebook, borttagna av facebook.. inlägg svåra att förstå varför dem plockas bort. Även instagram hackar bland bilder och inlägg. MEN när det publiceras en bild av en liten lucia kille av utlänskt härkomst då hinner flödet tokattackeras av hatiska och inkompletta galningar. VILKA ÄR NI ??? Undrar jag. Som orkar hata så mycket. Självfallet faller det tyngsta ansvaret på dem som skrev motbjudande kommentarer under bilden på en liten söt pojke. Men till Åhlens marknadsgrupp... tanken så vacker och så fin.. fanns det INGA som helst misstankar om konsekvenserna.. att man åtminstone borde bevakat kommentarsfältet. Våra stora aktörer med sociala medier behöver ha ett starkare skydd så vi kan kväva åsikter som kränker istället för att uppmuntra. Inget företag borde heller leva på effekterna av nyhetsvärdet det skapar. Kanske inte så nu i Åhlens fall, även om jag sett vilda spekulationer om det också. VI i naiva Sverige måste ju lära oss att förstå att även om den gruppen som är rasister är tysta runt vårt fikabord på kontoret..så finns dem ibland oss i stor mängd. SÅ skrämmande ÄR Sverige. JAg uppmuntrar bilden på Lucian, jag skäms över att den skapar debatt och jag blir rädd FÖR dem som skriver så hemska saker. 
 
Vi hade röstning på min skola om årets lucia. Vi tog fina bilder och lät dem sitta med nummer på en glasvägg innan bamba. Jag med min krokiga näsa, mitt mörka långa hår och ljusbruna hudfärg tog ett skutt ut i det blå och drömde om att få gå längst fram i tåget. Det tog tre dagar så var min bild överkladdad med stor svart tuschpenna och även det året blev det en Lucia med långt blont hår. Och året därefter igen osv. Jag ser mig och känner känslan av min knut i magen när bilden till sist låg i papperbitar på golvet... Jag ser mig själv när jag ser den där lilla söta Lucia killen på bilden i Åhlens reklamkampanj. Sorgligt. Så jag lägger med kärlek denna bilden i mitt inlägg. Och har ni negativa åsikter. Behåll dem för er själva och lägg dem inte i mitt forum.
 
 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
1
Best Dog Carrier Backpack

Usually I don't comment on blogs but your article is so persuasive that I
never stop myself to say something about it. You're doing a great
job Man,Keep up it.
King regards,
Thompson Henneberg